CFGM CURES AUXILIARS D’INFERMERIA (CAI)
INFORMACIÓ GENERAL
VOLS MÉS INFORMACIÓ?
TITULACIÓ
Tècnic o tècnica en Cures auxiliars d’infermeria- DURADA
Un curs acadèmic (1400 hores).- Formació a l’Escola: 990 hores
- Formació en centres de treball: 410 hores
- ACCÉS ALS ESTUDIS
Cal complir un dels següents requisits:- tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria
- haver superat el curs específic per a l’accés als cicles de grau mitjà
- tenir el títol de tècnic o de tècnic auxiliar
- haver superat el segon curs del batxillerat unificat i polivalent (BUP)
- tenir altres estudis equivalents a efectes acadèmics
- haver superat la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys
- haver superat els mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (PQPI)
- tenir un títol per accedir a un cicle formatiu de grau superior
Les persones que no compleixin cap d’aquests requisits han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi cal tenir com a mínim 17 anys l’any en què es fa la prova.
SORTIDES PROFESSIONALS
- En centres d’atenció primària
- En policlíniques
- En centres d’atenció especialitzada (Hospitals)
- En centres sanitaris, departaments d’afers socials, centres de balneoteràpia
PLA D’ESTUDIS
Mòduls professionals | |
C1 Operacions administratives i documentació sanitària | |
C2 L'ésser humà davant la malaltia | |
C3 Benestar del pacient: necessitats d'higiene, repòs i moviment | |
C4 Cures bàsiques d'infermeria aplicades a les necessitats de l'ésser humà. | |
C5 Primers auxilis | |
C6 Higiene del medi hospitalari i neteja de material | |
C7 Recolzament psicològic al pacient/client |
Mòduls professionals | |
C8 Educació per a la salut | |
C9 Tècniques d’ajuda odontològica/estomatològica | |
C10 Relacions en l’equip de treball | |
C11 Formació i orientació laboral | |
C13 Síntesi | |
Tutoria | |
TOTAL CURS | |
C12 Formació en centres de treball |

EL NOSTRE CICLE
Preparem l’alumnat per a la vida laboral potenciant l’adquisició de les competències professionals, personals i socials, que li permetin desenvolupar capacitats com l’autonomia, la innovació, l’organització del treball, la responsabilitat, la relació interpersonal, el treball en equip i la resolució de problemes.
Treballem per ajudar a consolidar en l’alumnat la maduresa intel·lectual i humana, els coneixements i les habilitats que els permetin desenvolupar el seu futur amb responsabilitat, competència i èxit. El nostre projecte educatiu es fonamenta en un seguiment tutorial acurat de la formació personal i acadèmica. Fomentem l’esperit crític, de superació i esforç en l’aprenentatge per arribar als millors resultats professionals.
ORIENTACIÓ PERSONAL I ACADÈMICA
- Tutoria grupal
- Seguiment de l'aprenentatge
- Planificació del temps d’estudi i anàlisi de resultats
- Treball en valors
- Seguiment de la formació en centres de treball
- Atenció psicopedagògica
COMPETÈNCIES GENERALS DEL CICLE
- Preparar els materials i processar la informació de la consulta/unitat en les àrees de la seva competència
- Aplicar cures auxiliars d'infermeria al pacient/client
- Tenir cura de les condicions sanitàries de l'entorn del pacient/client i del material/instrumental sanitari utilitzat en les diferents consultes/unitats/serveis
- Col·laborar en la prestació de cures psíquiques al pacient/client, realitzant, al seu nivell, l'aplicació de tècniques de recolzament psicològic i d'educació sanitària
METODOLOGIES D'APRENENTATGE
- Materials educatius propis
- Xerrades professionals
- Contacte amb empreses
- Tallers d’aprenentatge
- Sortides lligades al currículum
PROXIMITAT AMB EL MÓN LABORAL
- Contacte amb empreses i professionals
- Borsa de treball
- Possibilitat d'estades internacionals
DEPARTAMENT PSICOPEDAGÒGIC I D'ORIENTACIÓ
L’atenció a les necessitats educatives i emocionals de l’alumnat es duu a terme des de l’equip psicopedagògic i el docent amb accions com el seguiment, l’assessorament als docents, la coordinació amb professionals externs i l’atenció a l’alumnat i les famílies.
LA NOSTRA VISIÓ
- Ser un referent d’educació adaptada a la realitat i de qualitat
- Acompanyar a l'alumnat en el seu camí d'aprenentatge, maduració i professionalització
- Treballar amb rigor per a la construcció d’un món més just i en pau
- Oferir un projecte obert, de futur, realista, alliberador, il·lusionant i transformador
- Reconèixer i acceptar la diversitat com un potencial enorme que cal protegir