Les coses fetes amb precipitació solen engendrar neguits i pensaments empipadors.

29 de novembre de 2016

Jornada de ciència al carrer a Sitges

El passat divendres 20 de novembre, va tenir lloc a la Platja de la Fragata de Sitges, la cloenda de la Setmana de la Ciència, amb la diada de la "Ciència al Carrer". Es tracta d'una jornada de divulgació científica on l´alumnat de diferents escoles mostren els experiments que han treballat durant el curs escolar. A partir d'elements d'ús quotidià i de manipulació freqüent, i durant un matí s'han convertit en professors, ja que han hagut d'explicar els seus experiments a la resta dels seus companys i d'estudiants. Enguany 1300 alumnes han passat pels diferents estants.
De la nostra escola hi van participar 3 alumnes de 3r ESO  Alejandro Hidalgo, el Marc Puig i Yikun amb la construcció d'un cohesor de Branly, precursor de la intenció de la radio, així com experiments de magnetisme i electromagnetisme.
El cohesor de Branly consta d'un tub de vidre dins del qual es troben llimadures de ferro, comprimides entre dos pols metàl·lics que es comuniquen amb una pila elèctrica i un led. La resistència de les llimadures és massa elevada perquè passi el corrent de la pila, però en presència d'una ona hertziana produïda en aquest cas per la guspira d'un encenedor de gas, torna conductora a les llimadures, deixa passar el corrent i encén el led.
Enllaç al resum de la jornada.