Si no cuida a vostè mateix, serà sempre com un zero que no serveix per a res. Ni per a vostè, perquè no tindrà esperit; ni per als altres, perquè no tindrà forma d’ajudar-los ni en lletres ni en esperit. Procuri doncs aprendre una cosa i l’altra.

3 de juny de 2016

XI Congrés de la Ciència

Els alumnes de cinquè de primària de la nostra escola van participar, el passat dimarts 24 de maig, en el XI Congrés de la Ciència celebrat a la UPC de Vilanova.
Com que havien treballat conceptes sobre les energies renovables a l’assignatura de Ciències en anglès (Aicle) , van decidir fer un projecte relacionat amb aquest tema. El grup de 5è A va fer una maqueta representant una zona de Vilanova i van situar una placa solar sobre un dels edificis. Els nens i nenes de cinquè B van fer el mateix però en aquest cas van col·locar un ventilador simulant un aerogenerador que produís energia eòlica. Van construir la maqueta amb gran entusiasme, amb diferents materials reciclats, com ara caixes de medicaments, sorra i teles.
Per fer realitat aquesta experiència hem comptat amb la col·laboració de varies persones: En Raimon Carreras, pare d’un dels nens de cinquè, ens va proporcionar un plànol de Vilanova i va ensenyar als alumnes com situar els diferents elements de la ciutat al plànol . Per altra banda, els professors Agustí Justo i Joan Parellada van fer possible que entenguéssim com funcionaven els dos tipus de energia i es van fer càrrec de tota la part tecnològica del projecte. En Miguel Ramos, pare d’una alumna d’aquest curs va editar els vídeos on els infants explicaven quines conclusions havien tret d’aquest projecte.
El dia de la presentació alguns alumnes de tots dos grups van fer una exposició oral en anglès de tot el procés i la resta d’alumnes van participar en un vídeo on explicaven les seves experiències envers el projecte. A continuació trobareu un enllaç amb la gravació de les intervencions dels alumnes de cinquè en aquest congrés de la Ciència.