Si no cuida a vostè mateix, serà sempre com un zero que no serveix per a res. Ni per a vostè, perquè no tindrà esperit; ni per als altres, perquè no tindrà forma d’ajudar-los ni en lletres ni en esperit. Procuri doncs aprendre una cosa i l’altra.

28 de juny de 2016

Dos alumnes de 2n d'ESO premiats a la categoria B (13-17 anys) del Concurs d'Invents de Canyelles

El passat dissabte 18 de juny va tenir lloc a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Canyelles l'entrega de premis del cinquè concurs d'invents de Canyelles, lliurats per l' Alcaldessa d'aquest municipi Sra. Rosa Huguet. (Enllaç)
Els Alumnes Marc Puig Coll i Alejandro Hidalgo Herrera, han sigut mereixedors del primer premi, dotat amb 200 € i trofeu, amb la construcció d'una micro bobina de Tesla.
L'originalitat del projecte consisteix en la seva simplicitat. Quan construïm una bobina de Tesla fem servir tensions i intensitats molt altes i perilloses, que la fan inviable per experimentar a classe. En canvi la micro bobina només amb una pila de 9 volts és capaç d'encendre làmpades a distància i leds per inducció electromagnètica, de manera que permet reproduir les experiències de Tesla sense cap perill.
Mitjançant un circuit "Slayer" convertim la corrent continua de la pila amb una corrent polsant, semblant a l'alterna que permet activar la bobina i generar un camp electromagnètic potent.