4 de maig de 2016

Rodatge del curtmetratge del projecte Reacciona

Aquests dies haureu vist per diferents llocs de l'escola , als alumnes de 4t d'ESO amb tot un equip de filmació professional. Es tracta del projecte "Reacciona " que té com a objectiu principal sensibilitzar i fer reaccionar l'alumnat davant les violacions dels drets humans, les injustícies socials, conscienciant a la vegada de quins són els camins per promoure una cultura de la pau. Per tal d'aconseguir-ho els alumnes de 4t d'ESO estan gravant un curtmetratge entorn de la llibertat d'expressió.
Es tracta doncs, d'utilitzar el cinema com una eina motivadora, capaç de transmetre alhora valors humans. Els alumnes han après tant les tècniques bàsiques del rodatge com també l'aprofundiment en un tema ètic.
Argument: "Un professor està fent una xerrada sobre la llibertat d'expressió, explicant les diferències que hi ha entre aquí i altres països on, malgrat La Declaració Universal dels Drets Humans, és inexistent. Els alumnes no l'escolten i un d'ells es queda adormit. Somia diferents situacions quotidianes que es caracteritzen precisament per l'absència d'aquest dret fonamental. Somia que no pot vestir-se com vol, que no pot llegir el que li interessa, que no pot connectar-se a Internet perquè està prohibit. Quan desperta angoixat, veu que tot ha sigut un malson i que els seus companys continuen parlant entre ells sense escoltar al professor. Se n'alegra de la sort que té de poder viure en un món com aquest i decideix escoltar."