Si no cuida a vostè mateix, serà sempre com un zero que no serveix per a res. Ni per a vostè, perquè no tindrà esperit; ni per als altres, perquè no tindrà forma d’ajudar-los ni en lletres ni en esperit. Procuri doncs aprendre una cosa i l’altra.

12 d’abril de 2016

3º Trobada filosòfica Fem Àgora: "Connectar x desconnectar"

Aquest divendres passat, va tenir lloc la 3a trobada filosòfica "Fem Àgora" sota el lema: "CONNECTAR X DESCONNECTAR" Es tracta d´una jornada filosòfica per alumnes de primer de batxillerat de l'Escola Pia de Catalunya amb l'objectiu de compartir un matí i treballar al voltant del pensament humà des de propostes filosòfiques que convidin al debat i a la reflexió. En definitiva es tracta de parlar de filosofia.
Enguany, 1100 alumnes es van repartir entre les escoles d'Igualada, Mataró i Caldes. Els nostres alumnes van ser acollits per l'Escola Pia d'Igualada. Dinamitzats pels alumnes d'aquesta escola i després de visionar tots junts un vídeo sobre els avantatges i inconvenients de les noves tecnologies, ens vàrem distribuir en grups per les places, fent possible que el centre d'Igualada es convertís en una àgora pública filosofant en veu alta com feien els primers pensadors a l'Àgora d'Atenes.
En aquesta trobada de filosofia i convivència vam debatre com els dispositius mòbils, les xarxes socials i els ordinadors condicionen la nostra vida: la forma d'accedir a la informació; de relacionar-nos amb els altres; de viure el temps d'oci; de veure el món i de construir, fins i tot, la nostra identitat personal, en definitiva perquè valdria la pena connectar-se i perquè desconnectar.
Aquestes són són algunes de les respostes:
Grup 14 “Ens volem desconnectar per viure la realitat i gaudir del moment. Ens volem connectar per comunicar-nos, per fer-se i per mostrar-nos.“
Grup 16: Volem connectar per a mantenir el contacte i compartir records de moments únics i desconnectar per a viure el moment i gaudir dels amics i la família.
Grup 30: Ens desconectem per viure cada segon de les nostres vides. I ens volem connectar als amics per gaudir dels petits moments.