Les coses fetes amb precipitació solen engendrar neguits i pensaments empipadors.

4 de març de 2016

El Jardí dels sentits

El projecte del Jardí dels sentits és una proposta que neix a mitjans del curs passat i que veu el seu desenvolupament final en aquest segon trimestre de l’actual curs 2015-2016. És un projecte que neix amb la intenció d’incentivar l’hàbit d’observar la natura a través dels sentits, els olors, els colors i el tacte. A més a més de fomentar actituds de respecte i cura vers el medi ambient. Valors, aquests, que des de la Comissió d’Agenda 21 volem fer present al nostre alumnat. Aquest projecte es concreta amb la construcció d’una zona o espai verd formalitzat per tres jardineres, cada una d’elles amb una tipologia de plantes. Un per les plantes aromàtiques, un segon per les plantes amb flor i per últim plantes carnoses.
Les jardineres han estat elaborades amb palets; un treball dut a terme pels i per les alumnes de l’aula Oberta, tot polint i decorant la fusta, alhora que ordenant i adaptant l’espai per contenir les torretes. Tot reutilitzant, també, ampolles d’aigua mineral.
Finalment el Jardí dels sentits resta instal·lat al mur de la Rambla Samà, a tocar de la porta de la sala d’actes del pati petit. El conjunt ha estat decorat amb la col·laboració dels/les alumnes de l’optativa de plàstica de 4t. d’ESO.
Esperem que tots i totes en puguem gaudir i col·laborar en el seu manteniment diari i, si el projecte arrela, poder ampliar i repartir, per altres punts, més espais verds. Gaudim doncs sensorialment d’aquest nou espai de l’escola.
Volem agrair la col·laboració en aquest projecte de l’Elena Torrero, de l’Agustí Justo i del Miguel Sánchez, així com l’aportació dels palets per part de la família Farré Cirauqui.