Les coses fetes amb precipitació solen engendrar neguits i pensaments empipadors.

3 de novembre de 2015

L’Aula Oberta visita Onda Cero Vilanova

El dia 28 d’octubre vam anar a visitar l’emissora de ràdio on s’emet Onda Cero i Europa FM. Érem cinc alumnes de tercer i quart, i en acompanyaven els professors responsables del projecte de la ràdio que estem fent. En aquest projecte ens estem preparant per iniciar les retransmissions radiofòniques de l’Escola, encara que a nivell intern. En aquest procés de coneixement de la ràdio, també havíem de visitar una emissora, i des de Onda Cero ens van obrir les portes molt amablement.
Vam poder conèixer la Marta Pérez i el Toni Nieto, els dos locutors i alhora responsables de les dues emissores locals. Ens van explicar que era l’única ràdio que quedava a la comarca que fos privada. Que Onda Cero era hereva de EAJ 35 Ràdio Penedès, una de les primeres emissores d’España, i que abarcava un radi de 50 kilòmetres, on només hi existia aquesta ràdio. Que al principi emetia en ona mitja (OM) i que actualment només es fa en freqüència modulada (FM).
Un cop visitades totes les dependències, vam entrar a l’estudi principal de la ràdio on ens van fer seure per enregistrar una entrevista. També ens van regalar un CD de record de “Europa FM”.
Finalment ens van estar parlant de com ha anat canviant el món de la ràdio i del periodisme; i cada cop es necessita menys gent per portar una emissora de ràdio. De fet, a Onda Cero Vilanova, en pocs anys, s’ha passat de 12 o 15 treballadors a només 1 o 2, segons les necessitats. També vam escoltar anècdotes del Toni Nieto, que ha treballat per importants ràdios i locutors a nivell estatal, i que coneix molta gent important. Un cop acabada la visita, vam tornar ràpidament a la classe per escoltar el programa que havíem protagonitzat.