Per petita i dèbil que sigui una planta, si un bon jardiner s’esforça en cuidar-la, en poc temps la veurà créixer, florir i fins i tot carregada de fruits.

10 de setembre de 2015

Carta de l'Equip de Govern davant la situació dels refugiats

Benvolguts, benvolgudes
Tots sabem que un dels drames del l’inici d’aquest segle XXI és el de les persones refugiades. Persones, homes i dones, infants i avis que per motius diversos es veuen obligats a deixar la seva terra per anar a viure qui sap on i fent qui sap què.
Nosaltres podem mantenir-nos com a simples espectadors de tristes imatges i tràgiques estadístiques, o bé sentir una crida a la solidaritat.
Un cop més, l’Escola Pia de Catalunya, vol passar de les paraules als fets. Les nostres institucions i entitats sempre han estat agents de sensibilització, i sabem que l’acció és el mitjà més transformador de la persona i de la realitat.

Cadascú de nosaltres, des del seu lloc podem preguntar-nos:
  • Tenim algunes places lliures a la nostra escola que poguéssim oferir als infants, adolescents i joves que arriben a casa nostra?
  • Les nostres aules podrien acollir cursos de formació per als joves que arriben?
  • Podem endegar alguna campanya entre les famílies de la nostra escola, parròquia o entitat, animant-los a ser famílies acollidores?
  • A les nostres comunitats religioses, podem acollir algú per viure amb nosaltres o convidar a taula alguna família que ho necessiti?
  • Al nostre esplai, agrupament o grup, podem obrir les portes per integrar-hi alguna d’aquestes persones?
  • Ens podem oferir per col·laborar amb les entitats locals o nacionals que promoguin accions a favor dels refugiats?
  • I als més petits, en els nostres moments i espais de jocs o d’esport, podem convidar-los a jugar amb nosaltres?

L’ Àrea de Pastoral, Lleure i Voluntariat, la d’Acció Social o la de Vida Religiosa de l’Escola Pia es posaran en contacte amb vosaltres per parlar-ne i posar-nos a disposició dels organismes que gestionin el tema i, un cop parlat, posar-nos en acció.
Us convidem que hi penseu,
L’Equip de Govern de l’Escola Pia de Catalunya