13 d’abril de 2015

Activitat a l'Escola en motiu de l'eclipsi del proppassat 20 de març

El proppassat 20 de març va tenir lloc un eclipsi solar visible parcialment a Catalunya. Els alumnes de l’aula oberta varem preparar una sèrie d’activitats encarades a compartir aquest esdeveniment amb tota l’Escola. Varem preparar una presentació per tal de fer entendre els companys d’Infantil què estava passant i els varem reunir a l’Auditori, on creiem que els nens s’ho van passar bé amb la “performance”.
El Ton i l’Agustí portaren dos telescopis diferents. El del Ton, un Newton amb filtre solar, permetia veure amb tota seguretat el Sol, mentre el de l’Agustí, un Maksutov, projectava la imatge del Sol ocultat per la Lluna sobre una cartolina blanca. Així tots els grups que hi havia a l’Escola varen poder veure en diferents fases el desenvolupament de l’eclipsi. A més, ens varen deixar unes ulleres especials per a veure eclipsis que varem compartir amb molts companys.
Paral·lelament, la Pilar Amela havia preparat una feina basada en unes cartolines on els alumnes podien projectar l’eclipsi sobre les seves taules. Nosaltres varem preparar les cartolines per repartir-les als companys més grans, retallant les cartolines i fent els forats.
Posteriorment, varem repartir uns punts de llibre que havíem creat nosaltres per als alumnes de l’Escola. Hi havia 3 models on s’explicava l’eclipsi. Un model era per als alumnes d’Infantil, un altre per als de 1r a 4t de Primària i un últim per als alumnes de 5è de Primària fins a 2n de Batx.
L’experiència de fer una activitat per a tota l’Escola ens va deixar cansadíssims, però ha estat fantàstica. El proper eclipsi visible des de Catalunya serà al 2026, així que l’havíem d’aprofitar.