23 de març de 2015

2ª trobada filosòfica “Fem Àgora” de l'Escola Pia de Catalunya

Divendres passat, va tenir lloc la 2ª trobada filosòfica “Fem Àgora”, sota el lema: "Construint la democràcia: fes sentir la teva veu."
Es tracta d'una jornada filosòfica per alumnes de primer de batxillerat de l’Escola Pia de Catalunya amb l'objectiu de compartir un matí i treballar al voltant del pensament humà des de propostes filosòfiques que convidin al debat i a la reflexió. En definitiva es tracta de parlar de filosofia.
Enguany, 1300 alumnes es van repartir entre les escoles de Terrassa, Sant Antoni i Igualada. Els nostres alumnes van ser acollits per l’Escola Pia d'Igualada. Dinamitzats pels alumnes d’aquesta escola i després de visionar tots junts un vídeo sobre si val la pena votar o no, ens vam repartir per les places i parcs de la ciutat, fent possible que el centre d'Igualada es convertís en una àgora pública filosofant en veu alta com feien els primers pensadors a l'Àgora d'Atenes.
En aquesta trobada de filosofia i convivència vam debatre sobra quina seria la millor forma de democràcia, a quina edat s'hauria de començar a votar i si votar hauria de ser lliure o obligatori. Després del debat cada grup va proposar un projecte de llei (ILP) que va exposar, una vegada reunits de nou, a l'escola.