Per petita i dèbil que sigui una planta, si un bon jardiner s’esforça en cuidar-la, en poc temps la veurà créixer, florir i fins i tot carregada de fruits.

23 de març de 2015

2ª trobada filosòfica “Fem Àgora” de l'Escola Pia de Catalunya

Divendres passat, va tenir lloc la 2ª trobada filosòfica “Fem Àgora”, sota el lema: "Construint la democràcia: fes sentir la teva veu."
Es tracta d'una jornada filosòfica per alumnes de primer de batxillerat de l’Escola Pia de Catalunya amb l'objectiu de compartir un matí i treballar al voltant del pensament humà des de propostes filosòfiques que convidin al debat i a la reflexió. En definitiva es tracta de parlar de filosofia.
Enguany, 1300 alumnes es van repartir entre les escoles de Terrassa, Sant Antoni i Igualada. Els nostres alumnes van ser acollits per l’Escola Pia d'Igualada. Dinamitzats pels alumnes d’aquesta escola i després de visionar tots junts un vídeo sobre si val la pena votar o no, ens vam repartir per les places i parcs de la ciutat, fent possible que el centre d'Igualada es convertís en una àgora pública filosofant en veu alta com feien els primers pensadors a l'Àgora d'Atenes.
En aquesta trobada de filosofia i convivència vam debatre sobra quina seria la millor forma de democràcia, a quina edat s'hauria de començar a votar i si votar hauria de ser lliure o obligatori. Després del debat cada grup va proposar un projecte de llei (ILP) que va exposar, una vegada reunits de nou, a l'escola.