28 de març de 2014

"Fem Àgora", primera trobada filosòfica d'alumnes de l'Escola Pia

El divendres 21 de març, els alumnes de primer de batxillerat van participar en la primera trobada filosòfica "Fem Àgora" sota el lema “Lliures per pensar, pensar per ser lliures", organitzada per l’Escola Pia de Catalunya. Més de 1300 alumnes repartits entre les escoles de Sarrià, Mataró i Terrassa van ser els protagonistes d’aquesta reflexió filosòfica en veu alta.
Els nostres alumnes van ser acollits per l’Escola Pia de Sarrià. Dinamitzats pels alumnes d’aquesta escola i després de visionar unes escenes de la pel·lícula “Barcelona, nit d’estiu,” es van desplaçar a un parc on els alumnes, amb aquesta àgora natural i tal com feien els primers filòsofs grecs, havien de debatre sobre el dilema moral que plantejava el film.
Una frase, una fotografia i un petit vídeo sintetitzaven les conclusions del grups. Finalment reunits tots a l’escola van posar en comú les seves aportacions. L’experiència va se molt enriquidora, no tant sols per l’aspecte filosòfic sinó sobretot per la convivència entre alumnes i professors.