28 d’abril de 2013

Segona part de l'intercanvi amb els EEUU

El passat 29 de març van arribar a Vilanova i la Geltrú, un grup d’alumnes de Joilet Catholic Academy (Chicago) d’intercanvi.
Van estar a Vilanova durant deu dies en els quals vam fer diverses activitats i visitar llocs importants de la nostra cultura com Barcelona, Montserrat, i altres indrets, després d'ensenyar-los la nostra ciutat. Van ser uns dies molt intensos, també molt cansats, però al cap i a la fi divertits.
La nostra experiència ha estat molt positiva i enriquidora, ja no només de cara a la millora de l’idioma, el qual hem millorat notablement, sinó també a nivell cultural, ja que els alumnes americans tenen una concepció del món, en general, molt diferent a la nostra i això ha sigut realment molt enriquidor i ha servit per obrir la nostra ment. Creiem que a ells aquesta experiència també els ha sigut molt positiva ja que han estat convivint amb nosaltres i coneixent la nostra cultura sense cap problema i obrint-se a noves maneres de veure les coses i han aprés a fer les coses d’una altra manera. Alguns companys que van anar al setembre a Chicago i van ser acollits per estudiants americans, ens han ajudat a comprendre millor alguns costums que per als americans son freqüents, però per nosaltres no tant.
Les amistats establertes entre els alumnes de l’escola i els de Chicago han estat molt intenses, i de fet, aquest estiu potser ens trobem altre cop per disfrutar d’uns dies plegats cosa que demostra que l'experiència ha sigut de gran profit i també molt intensa a nivell personal.
Andrea Garcia Torrero i Judith Adiego Perez.