3 d’abril de 2013

Fish and Chips

El passat 20 de març els alumnes de cinquè i sisè de primària acompanyats pels tutors de cicle superior, la professora de Música, l’auxiliar de conversa i la professora d’Anglès vam assistir a la gravació del programa de TV3 “Fish and chips”.
Tot va començar quan al mes de febrer l’Escola Pia de Vilanova va rebre una trucada dels responsables d’aquest programa per oferir-nos la possibilitat que tres dels nostres alumnes de 6è assistissin a la gravació del concurs com a participants. Aquests nens o nenes haurien de competir amb tres alumnes d’una altra escola. Abans, però, de saber si serien seleccionats per assistir-hi van haver de passar un càsting a la nostra escola, amb proves semblants a les que es plantegen al programa: lletrejar, fer sumes i restes, classificar paraules en diferents camps semàntics, endevinar frases d’una cançó... i tot en anglès. A més, els alumnes havien de presentar-se i parlar d’aquelles coses que els agradaven, les seves aficions i els seus interessos.

El primer pas per part de l’escola va ser triar els deu candidats requerits pel programa que es presentarien al càsting. Posteriorment els responsables del concurs es quedarien amb tres alumnes que serien els que hi participarien. El procés de selecció va ser molt excitant. Tots estaven molt emocionats amb la experiència i es van mostrar molt participatius. Tres setmanes més tard vam rebre la gran noticia: havíem estat seleccionats per participar en el concurs !!. Les afortunades van ser les alumnes: Alicia Carbonell ,Carla Molina, i Lorena Oliver.
A partir d’aquell moment vam haver d’ajudar-les a preparar la seva presentació el dia de la gravació, a més de practicar les diferents proves, per la qual cosa ens hauria agradat tenir més temps. Tot i així confiàvem plenament que la seva participació seria molt positiva.
Hem d’afegir, a més, que els alumnes de cinquè i sisè que hi van anar als estudis de gravació van haver d’aprendre diversos balls , ja que com a públic assistent havien de dinamitzar la gravació i fer-la més atractiva de cara a l’audiència del programa. En aquest sentit, la mestra de música, la Goretti Pascual va posar molt de la seva part per ensenyar-los la coreografia, fent servir un vídeo que ens havien facilitat de TV3.
Quan vam arribar als estudis de TV3 l’ambient era cada vegada més engrescador i les tres participants es mostraven nervioses però contentes. Hem de dir que tot i que l’estudi on es fa la gravació és petit, sobta veure tants tècnics, productors, càmeres per tot arreu... i més tenint en compte que totes tres eren el centre d’atenció i que estaven sotmeses a la pressió de les proves. Tot i així, hem de dir que la seva participació va ser molt bona i ens agradaria felicitar-les per demostrar que estan a l’alçada de competir amb nens i nenes d’altres escoles i que ho van fer amb molt d’entusiasme i implicació.
Per tots nosaltres, els mestres i els alumnes, va ser una experiència molt positiva. Ens sentim orgullosos de poder participar en aquest tipus d’iniciatives que porten l’anglès fora de l’aula, i que fa que els alumnes aprenguin l’idioma d’una manera més lúdica i motivadora. A més, els responsables de la gravació ens van felicitar pel comportament dels alumnes de 5è i 6è , ja que gairebé van gravar el programa d’una vegada sense haver de fer gaires interrupcions.