31 de gener de 2013

Diploma concedit a l'alumne de 2n de batxillerat, Aitor Mostazo, per la seva participació en la jornada de Ciència al Carrer

El passat 23 de novembre, va tenir lloc a la Platja de la Fragata de Sitges, la cloenda de la Setmana de la Ciència. L'exposició, coneguda amb el nom de Ciència al Carrer, va aplegar prop de mil cinc-cents alumnes de diferents centres. Aquesta iniciativa tracta de presentar projectes científics dissenyats per l’alumnat amb la finalitat de divulgar la ciència de forma amena i divertida.
La nostra escola hi va participar amb la construcció d’una bobina de Nikola Tesla dissenyada per l’alumne de 2n de batxillerat, Aitor Mostazo.

Es tracta d’un transformador ressonant que produeix altes tensions d’elevada freqüència a partir de baixes tensions. Aquest generador de radiofreqüència permet il·luminar làmpades fluorescents a distància sense cap mena connexió elèctrica. Aquesta experiència permet comprovar, a petita escala, el somni de Tesla de poder transmetre l electricitat sense cables i abaratir el seu cost.
Els alumnes varen quedar impressionats per les guspires elèctriques i els sorolls que es produeixen en descarregar-se els condensadors del circuit.
L’Aitor ha estat mereixedor d’un diploma de reconeixement per la dificultat i originalitat del projecte.