5 de desembre de 2012

Xerrada per als alumnes de Batxillerat

El passat divendres dia 30 de novembre, en Juan Rojo, pare d’un alumne de primària de l’Escola i que treballa actualment al CERN (Centre Europeu de Recerca Nuclear), va viatjar des de Suïssa per fer una conferència als alumnes de batxillerat de l’Escola Pia de Vilanova.
En Juan Rojo és doctor en Física Teòrica i ha fet diferents estudis postdoctorals a Paris i Milà i ara treballa a la Unitat de Teoria del CERN.
En aquesta interessant xerrada sobre el més important centre europeu de recerca, en Juan va parlar tant del desenvolupament de la ciència en el coneixement de les partícules subatòmiques com de l’enginyeria civil que allà s’hi porta a terme. La xerrada va voler apropar als nois i noies la importància de descobriments com el bosó de Higgs, l’antimatèria, els forats negres,.... i despertar la seva curiositat per aquests temes que de vegades semblen llunyans, i ho va aconseguir plenament, com ho va demostrar la llarga tanda de preguntes, gairebé una hora, que van fer al finalitzar l’exposició.