29 de novembre de 2012

Ciència al carrer

El passat divendres, 23 de novembre, va tenir lloc a la Platja de la Fragata de Sitges, la cloenda de la Setmana de la Ciència. L'exposició, coneguda amb el nom de “Ciència al Carrer”, va aplegar prop de mil cinc-cents alumnes de diferents centres.
La nostra escola hi va participar amb la construcció d’una bobina de Nikola Tesla dissenyada per l’alumne de 2n de batxillerat, Aitor Mostazo.
Es tracta d`un transformador ressonant que produeix altes tensions d’ elevada freqüència a partir de baixes tensions. Aquest generador de radiofreqüència permet il·luminar làmpades fluorescents a distància sense cap mena connexió elèctrica. Aquesta experiència permet comprovar, a petita escala, el somni de Tesla de poder transmetre l electricitat sense cables i abaratir el seu cost. La fira es va poder visitar en tres torns i estava estructurada en dos itineraris paral·lels on s'exposaven diversos experiments i projectes de difusió científica. Els nostres alumnes de 5è de primària i 4t d’ESO van visitar l’ exposició.