28 de novembre de 2012

Activitats de Batxillerat pel dia de Sant Josep de Calassanç

El passat divendres 23 els alumnes de Batxillerat van realitzar diferents sortides en motiu de la celebració de Sant Josep de Calassanç.
Els alumnes de 1r van visitar el Parlament de Catalunya, on van poder conèixer la història de l’edifici, així com els diferents espais i els usos que se’n fan en l’actualitat. Tot seguit, van visitar el Fossar de les Moreres i l’església de Santa Maria del Mar.
Els alumnes de 2n de la modalitat humanística i social van anar a veure la Fundació Miró. El recorregut per l'art de Joan Miró, un dels artistes més influents del segle XX, ens va permetre repassar la seva trajectòria, des dels anys de formació i els seus inicis a Barcelona, l'estada a París i les relacions amb l'avantguarda artística del moment. Van poder veure i analitzar l'evolució del seu art fins arribar a definir un estil que el caracteritza de manera inequívoca. Van completar la visita amb l'anàlisi de l'edifici de Josep Lluís Sert i amb la visita a l'exposició temporal "Explosió! el llegat de Jackson Pollock".
I els alumnes de 2n de la modalitat científica i tecnològica van visitar el Cosmocaixa. En primer lloc la part de física on es poden observar diferents models que permeten l'estudi de les ones, de la llum i de les seves propietats. A continuació, van realitzar un taller de química on es poden veure diferents reaccions químiques i processos físics que estan directament relacionats amb el temari del curs, mescles, dissolucions, redox, àcids i bases, pH, processos exotèrmics i endotèrmics …