15 d’octubre de 2012

Intercanvi amb Joliet Catholic Academy

El passat 31 d’agost un grup d’alumnes de 1er i 2on de batxillerat i dues professores vam començar un viatge cap a Estats Units amb l’objectiu de fer un intercanvi amb una escola americana, Joliet Catholic Academy i després passar tres dies fent turisme a Nova York . Vam conviure dotze dies amb alumnes d’aquesta escola, a les seves cases, anant a escola amb ells, cadascú amb el seu “host brother/sister”. Des del principi ens vam portar tots molt bé amb els nostres acollidors, ja havíem parlat amb ells per facebook des de feia un mes. Passàvem tot el temps amb el nostre germà/ana d’acollida, però també fèiem moltes activitats i excursions amb els alumnes de Vilanova tots junts, vam fer dues excursions a Chicago. En el nostre temps lliure vam fer un munt d’activitats especials: ens van portar a festes, barbacoes, concerts, centres comercials, jocs de guerra de làser, a alguns inclús a fer un tomb en veler pel llac Michigan de Chicago.
Encara que sembli mentida quan va tocar marxar cap a Nova York no podíem estar més tristos. Deixàvem enrere tota aquella gent fantàstica que havíem conegut, els nostres amics. Però sabem que els tornarem a veure, alguns tenen planejat venir aquest estiu pel seu compte. Els tres dies que vam passar a Nova York van estar molt diferents, vam fer de turistes i vam intentar veure tot el que vam poder en el poc temps que teníem: vam pujar a l’Empire State Building, vam veure l’estàtua de la llibertat, vam visitar el Central Park, vam anar de compres al Times Square...
Per a nosaltres ha estat una experiència que mai oblidarem. Hem pogut viure des de dins la cultura americana, ben diferent a l'europea. Ens ha servit per practicar el nostre anglès, hem fet molts amics amb els que mantenim el contacte i el mantindrem sempre. Molts alumnes dels que van participar en l’intercanvi de l’any passat aquest any tornen pel seu compte per a tornar a veure als amics que van fer.

Anna Maria López, Jessica Jaraba i Raquel Sainz