8 de febrer de 2012

Celebració del DENIP 2012

El proppassat dia 30 de gener vam celebrar el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP). Va ser un acte d'escola perquè tot l'alumnat del Centre hi va participar confeccionant unes torretes amb flors de cartolina i plàstic, i celebrant un acte al pati petit. A continuació hi ha un recull d'imatges amb la música que va ser la melodia de l'acte, així com el manifest que s'hi va llegir.

MANIFEST

En aquest Dia Escolar de la No Violència i de la Pau, aniversari de la mort de Mahatma Gandhi, volem fer públic el nostre compromís amb la pau, la solidaritat, la conservació del medi ambient i la necessitat de la redistribució de la riquesa de la nostra societat.
En un món en què la violència, la por, la injustícia i la intolerància formen part de la vida de moltes persones, volem manifestar que:
  • La pau es construeix dia a dia, entre tots i totes. Per aconseguir-ho, podem i hem de relacionar-nos amb els altres sobre la base del respecte i el diàleg.
  • La violència i la por perjudiquen tothom, tant a qui les exerceixen com a qui les pateixen. La violència i la por mai no han solucionat un conflicte, només l’amaguen.
  • És possible canviar el món si nosaltres canviem, i si convencem els altres perquè canviïn. No és fàcil, però val la pena intentar-ho. És possible i necessari.
  • Denunciem l’explotació i el domini que els països rics han exercit i exerceixen sobre els pobres, així com la manca de voluntat per desenvolupar els territoris que viuen en la misèria i en la ignorància.
  • En els nostres països del Primer Món, a causa de la crisi econòmica moltes persones, molts nens i nenes tenen necessitats bàsiques sense cobrir i la pobresa avança als nostres barris i als nostres carrers. Cal doncs que aquells sectors socials poderosos siguin els qui es facin càrrec dels costos de la crisi i no aquelles classes socials més febles i desemparades.
I és per això que convidem a cada classe, a cadascú de nosaltres perquè reflexionem sobre aquestes qüestions i fem el que estigui al nostre abast per fer una societat més justa, amb menys desigualtats.