4 d’octubre de 2011

Intercanvi als EEUU

Alguns alumnes de batxillerat han estat durant els primers dies de setembre a la Joliet Catholic Academy, a Joliet, EEUU. Aquesta experiència s'engloba dins del projecte d'escola multilíngüe que està iniciant la nostra escola.
A continuació dues d'aquestes alumnes expliquen aquesta experiència. També hi podeu trobar algunes fotos i un enllaç a la notícia publicada a l'escola americana.
Aquest any, alguns dels alumnes de batxillerat hem fet per primera vegada organitzat per l’escola, un intercanvi als Estats Units.
El nostre viatge va començar el 4 de setembre a l'aeroport de Barcelona. Tots estàvem nerviosos però molt emocionats, portàvem setmanes parlant sobre el viatge i ens costava creure que per fi hagués arribat el moment. Ens esperaven moltes hores de vol, però per sort amb la il·lusió i l'emoció es van passar ràpid.
A l'aeroport de Chicago ens esperava una guia i un autocar que ens portaria fins a Joliet, el poble on havíem de viure durant els propers 10 dies. Quan ja ens apropàvem, els nervis van anar augmentant perquè ja quedava poc per conèixer els nois i noies amb qui hauríem de viure, tot i que ja haguéssim parlat amb ells pel facebook. Una vegada allà, vam fer una barbacoa per trencar el gel amb tots ells. Després, cadascú se'n va anar cap a casa amb les respectives famílies.
Els següents dies vam anar al institut, fent classes normals en anglès amb estudiants americans. A les tardes, ens van organitzar varies activitats com anar a la bolera o fer un sopar tots junts. A més, un dels dies de la primera setmana vam anar cap a Chicago i vam fer una ruta turística amb la guia del primer dia. Aquests dies ens vam comportar com autèntics americans, encara que els propers tres dies, va començar el paper de turista.
L’últim dia a Joliet ens vam acomiadar de les famílies i de tots ells i vam pujar a l’autocar que ens portaria cap a l’aeroport de Chicago. Allà vam agafar un vol cap a Nova York, on ens esperava una altra guia que estaria amb nosaltres aquells tres dies. Aquell mateix dia ens vam instal·lar al hotel i vam anar a sopar a Times Square. Els dos dies següents vam visitar la ciutat; vam poder veure moltes coses encara que fos poc el temps de que disposàvem, vam anar des de l’Estàtua de la Llibertat fins l’Empire State, la Cinquena Avinguda o el Central Park. Aquests dies van fer que l’experiència viscuda fos encara millor. Amb molt bon gust, vam tornar cap a Vilanova on les nostres autèntiques famílies ens esperaven amb ganes. Així es va acabar el nostre esperat viatge, però per sort sempre ens quedaran les fotos i el bon record.
Anna Gené i Laura Cardona

NOTÍCIA A LA JOLIET CATHOLIC ACADEMY