20 d’octubre de 2011

Alumnes de la nostra escola participen a la "6ª Setmana Garraf per la Pau"

Amb motiu de la celebració de l'Any Europeu del Voluntariat, els nostres alumnes de 1r de batxillerat han rebut una formació sobre què és el voluntariat així com diferents maneres de poder-lo exercir.

El dimecres 28 de setembre van venir a fer una xerrada sobre el voluntariat a 1r de batxillerat. Ens van donar un informació molt detallada sobre quins tipus de voluntariat ens podríem trobar: l’ambiental, el comunitari, el cultural, l’internacional i el social.

Un altra cosa que ens van donar a conèixer és que aquest any 2011 és l’any Europeu del voluntariat, per tant és un tema que s’ha de promoure, i en el qual ens hi hauríem de posar tots. Una aportació interessant a la xerrada va ser l’explicació de l'experiència en el voluntariat internacional d’un dels nostres professors, l’Alex Bayé, el qual també ens va conscienciar de la necessitat d’aquesta tasca, per culpa de la gran pobresa que, per desgracia, abunda al nostre planeta.

El divendres 7 d’octubre a la tarda, un grup d’alumnes amb la companyia de la directora gerent del centre, la Pilar Contreras, vam anar a la Masia en Cabanyes per recollir uns diplomes que confirmen la nostra assistència al curs de voluntariat impartit a l’escola. Allà vàrem estar en una sala d’actes on ens van comentar com havien anat les xerrades a les diferents escoles.

També va parlar un noi que havia guanyat el VI premi de Recerca per La Pau per a treballs de recerca de batxillerat. I després van sortir uns alumnes de l’Institut Manuel de Cabanyes a explicar-nos el seu viatge a Mathausen, un camp de concentració nazi situat a Àustria. Per concloure la tarda vam sortir al pati on vam assistir a una representació de l’obra de teatre “La Tempesta”, de William Shakespeare, representada per la companyia de teatre Tracart.

Marta Sánchez Carbonell

Enllaç a altres fotos de l'acte